וועד הבית – ניהול הבית המשותף – מתי נדרשת הסכמה של כולם ומתי לא?
החלוקה די ברורה: תפקיד הוועד הוא לשמור על המבנה ולתחזק אותו באופן שוטף, וזה כולל ניקיון, גינון בסיסי, תיקון או זיפות גג וכיוצא באלו משימות תחזוקה שוטפות שמטרתן לשמור על הקיים ולא ליצור חדש , לשם כך נקבעו דמי ועד הבית אשר אמורים לממן את הפעילות השוטפת ובמקרים מסוימים גם תקלות בלתי צפויות , מומלץ כאשר קובעים את תקציב הבניין לקבוע סכום מסוים שמטרתו מימון מקרים ותקלות בלתי צפויות ודחופות , גובה הסכום יקבע בהתחשב בהיסטורית הבניין המשותף . יש להוסיף סכום זה לתקציב השוטף .
לעומת זאת, כל שינוי משמעותי ברכוש המשותף או אפילו הפרטי, כגון הרחבת הדירה או נטיעת עץ פרי בחצר, דורש אישור מיוחד באמצעות אספת דיירים , באספה זו שתערך כחוק , יקבע האם להוציא סכומים מיוחדים או לא , כמו כן יקבע גובה הסכום שיגבה מהדיירים .רצוי שגובה הסכום יקבע לאחר קבלת הצעות מחיר מגורמים שונים לתיקון או לתוספת , אם לבניין יש חברת ברוב המקרים חובת חברת הניהול לערוך את הבדיקות המתאימות ולהציג תמונת מצב ברורה ככל האפשר בקשר להוצאה כך שדיירי הבניין יצביעו כאשר רוב הנתונים בפניהם .עבודות מיוחדות